Будівельна амністія для житлових будинків та дач

Будівельна амністія 2021 для індивідуальних житлових будинків та дач

Будівельна амністія – це тема, яка має попит серед власників земельних ділянок. Адже дуже часто власники земельних ділянок будували без отримання відповідних дозвільних документів.

Спрощений порядок введення такого самобуду був затверджений Наказом Міністерства  регіонального розвитку,  будівництва та житлово-комунального господарства України у 2018 році, в який протягом останніх років вносились зміни та доповнення.

Отже, на сьогодні будівельна амністія діє в наступному вигляді.

Категорії будівель, на які розповсюджується амністія

Введення в експлуатацію в спрощеному порядку підлягають: індивідуальні (садибні) житлові будинки, садові, дачні будинки загальною площею до 300 квадратних метрів, а також господарські (присадибні) будівлі й споруди загальною площею до 300 квадратних метрів, збудовані у період з 05 серпня 1992 року по 09 квітня 2015 року.

Дуже важливою умовою застосування амністії є відповідність цільового призначення ділянки!

Етапи введення в експлуатацію

  • Проведення технічного обстеження.
  • Виготовлення технічного паспорта та звіту про технічне обстеження.
  • Підготовка пакету документів для подачі до органу ДАБК.
  • Подача заяви та декларації про готовність об’єкта до експлуатації.
  • Реєстрація декларації.

Проведення технічного обстеження

Послугу з технічного обстеження можна замовити в БТІ. Уважно перевіряйте наявність чинного сертифіката у виконавця (інженера) технічного обстеження.

Технічне обстеження включає такі етапи:

попереднє (візуальне) обстеження об’єкта, у тому числі огляд і фотографування об’єкта та його конструктивних елементів, виконання обмірів, визначення класу наслідків (відповідальності) об’єкта, аналіз проєктний та іншої технічної документації (за наявності);

детальне (інструментальне) обстеження об’єкта, у тому числі визначення параметрів і характеристик матеріалів, виробів та конструкцій, із залученням фахівців відповідної спеціалізації та атестованих лабораторій (за потреби).

Виготовлення технічного паспорта та звіту про технічне обстеження

На підставі інформації, отриманої під час технічного обстеження, з урахуванням виду, складності, технічних та інших особливостей об’єкта, проведених заходів, а також даних технічного паспорта, проєктний та іншої технічної документації на об’єкт (за наявності) інженер БТІ проводить оцінку технічного стану об’єкта та складає звіт про проведення технічного обстеження.

Пакет документів

Власник має підготувати заяву про прийняття в експлуатацію об’єкта, до якої додаються: один примірник заповненої декларації про готовність об’єкта до експлуатації; звіт (про проведення технічного обстеження; та засвідчені в установленому порядку копії  документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою відповідного цільового призначення, на якій розміщено об’єкт, технічного паспорта.

До речі, технічні паспорти, складені до 2018 року, подаються за умови проставлення в них відповідної відмітки про проведення їх технічного обстеження.

Заяву про прийняття в експлуатацію об’єкта підписують також співвласники земельної ділянки та/або зазначеного об’єкта (у разі їх наявності).

Подача заяви та декларації про готовність об’єкта до експлуатації

Прийняття в експлуатацію об’єктів здійснюється органом державного архітектурно-будівельного контролю. Документи можна подати в паперовому вигляді безпосередньо до відповідного відділу або подати в електронному вигляді через сервіс Дія.

Введення в експлуатацію

Об’єкт вважається прийнятим в експлуатацію з моменту проведення реєстрації декларації про готовність органом ДАБК. Таку реєстрацію (або відмову в ній) має зробити орган ДАБК безоплатно протягом 10 днів з моменту подачі належно оформленої заяви та додатків до неї.

Зауважу, що введений в експлуатацію будинок має конкурентну перевагу в разі його продажу.

Leave a Reply